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Informatica Grafica / Computer Graphics

AA 2005-2006
Laurea Specialistica in Ingegneria Informatica, Sede di Como
Prof. Thimoty Barbieri

Per accedere ai contenuti del corso occorre iscriversi al corso tramite poliself
To access to the course material, subscribe to this course using webpoliself or explicitly require activation using "corsi on line"

Orario delle lezioni: il Venerdi' pomeriggio, dalle 13.45 alle 17.00
Lectures: Friday Afternoons, 1.45 pm - 05.00pm

Aula:3.5
Room:3.5

Sintesi dei contenuti del corso:
Course contents Overview:

Scopo del corso e' introdurre le tecniche della Computer Graphics ed i suoi fondamenti teorici, attraverso esempi concreti di programmazione in C con OpenGL e in Java3D.
This course will introduce you to the fundamental techniques of Computer Graphics and its theoretical foundations, leading you through practical programmine examples based on C + OpenGL and possibly Java3D.

Note sulla Lingua del corso:
Notes on the course language:

Il corso è erogato in lingua inglese se sono iscritti studenti stranieri. Le esercitazioni sono erogate in inglese e in italiano, con lavoro a gruppi (possibili gruppi misti). E' possibile sostenere l'esame in italiano o in inglese. I materiali sono disponibili in italiano e in inglese.
This course is taught in english if there are foreign students attending. Lab activities are organizied in groups (also mixed language groups) and the most suitable language is used for each group. Exams (written or oral) can be taken in English, Italian or Russian. Teaching materials are available in italian and in english.

Siete interessati a questo corso se:
You are interested to this course if:

  • You are interested in finding out what are the inner working of computer graphics programs
  • You want to find out secrets and tricks of 3D engines used in games and simulations
  • You want to strengthen your programming skills
  • See also the FAQ below

I materiali completi sono a disposizione sono degli studenti iscritti al corso via Poliself e registrati alla presente pagina di COL.
All course materials are available to all students subscribed to this course using webpoliself and this page of COL.

Calendario:
Schedule:

Principi Fondamentali
Geometria per la Computer Graphics
Trasformazione e Viewing (Teoria)
Introduzione, Trasformazioni, Viewing in OpenGL
Proiezioni, Spazi di Coordinate, Clipping, Bounding Volumes, Visibility Determination, Space Partitioning
Introduzione, Trasformazioni, Viewing in OpenGL
Illuminazione e Shading
Esercizi in OpenGL su Interazione Utente
Curve e Superfici
Collision Detection, Tecniche Poligonali
Esercizi in OpenGL su Illuminazione, Textures
Raytrace, Radiosity, Simulation of Exam
Basic Principles
Geometry for Computer Graphics
Introduction to OpenGL
Transformation and Viewing, Examples with OpenGL
Projections, Coordinates, Clipping, Bounding Volumes, Visibility Determination, Space Partitioning
Transformation and Viewing, Examples with OpenGL
Lighting and Shading
Examples with OpenGL: User Interaction
Curves and Surfaces
Collision Detection, Polygon Techniques
Examples with OpenGL: Lighting, Textures
Raytrace, Radiosity
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Corsi On Line: http://corsi.metid.polimi.it

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